Naszywki ze skóry. Elegancja i styl

Około roku 2016 do mody wróciły naszywki na odzież i galanterię. Dziś pełnią jednak nie tylko funkcję maskującą niedoskonałości ubrań czy estetyczną, lecz są również nowoczesnym sposobem na subtelną reklamę lub oznakowanie firmowych wyrobów logotypem. Na rynku spotkać można różne rodzaje naszywek: materiałowe, silikonowe, foliowe, skórzane. W tym artykule skupimy się na tych ostatnich i odpowiemy na pytanie: kiedy i dlaczego warto stosować naszywki ze skóry?

Naszywki ze skóry jako element odzieży i galanterii

Skórzane naszywki wykorzystuje się w celu ozdobienia lub oznakowania m.in. ubrań, toreb, plecaków czy butów. W sklepach znaleźć można produkty tekstylne i galanteryjne z naszywkami skórzanymi wykonanymi z naturalnej skóry zwierzęcej, ekoskóry, skóry wegańskiej i innych materiałów skóropodobnych. Naszywki ze skóry naturalnej stosuje się najczęściej na:

  • odzieży i akcesoriach z dżinsu, np. na spodniach, katanach, plecakach, czapkach z daszkiem, portfelach,
  • wyrobach galanterii skórzanej, np. na torbach, aktówkach, wizytownikach, portfelach, etui, kosmetyczkach,
  • obuwiu.

Na ubraniach przeważnie umieszcza się naszywki z ekoskóry lub materiałów skóropodobnych (widuje się je przykładowo na sukienkach, bluzach, czapkach, swetrach czy T-shirtach). Przytwierdzone do odzieży lub akcesoriów naszywki mogą uzupełniać design przedmiotu albo stanowić jego główny element. W obu przypadkach przyczyniają się do nadania rzeczy niepowtarzalnego charakteru, co jest pożądane w czasach masowej produkcji.

Zrobione ze skóry naszywki na ubrania dodają elegancji i stylu kobiecym bluzkom czy luźnym swetrom, a w modzie męskiej świetnie prezentują się np. na butach czy zimowych szalach.

Pojedyncza naszywka skórzana na ubraniu może też stać się swoistego rodzaju odzieżowym tatuażem. Dzięki nowoczesnej technologii laserowej można na niej umieścić każdy, nawet najbardziej skomplikowany wzór. Właściciel unikatowej sztuki odzieży może wyrazić się artystycznie albo ujawnić przed innymi swoje hobby czy popkulturowe upodobania. 

Logo firmy na skórzanej naszywce

Naszywki ze skóry doskonale sprawdzają się w roli firmowych emblematów ekskluzywnych produktów tekstylnych i galanteryjnych. Nabywcy eleganckiej odzieży cenią dbałość o detale i z całą pewnością nie umknie ich uwadze szykowny element wykończeniowy w postaci skórzanej naszywki z logo producenta.

W przypadku firm, które nie zajmują się produkcją ubrań czy akcesoriów, dobrym rozwiązaniem promocyjnym może być przymocowanie naszywki do materiałowych albo skórzanych gadżetów reklamowych. Dyskretnie umiejscowione na gadżetach naszywki z logo marki to innowatorski rodzaj nienachalnej promocji, kontrastujący z odchodzącą do lamusa metodą drukowania logo w widocznych i oczywistych miejscach na ubraniach (na przykład na froncie koszulki, czapki, bluzy). Subtelną reklamę w postaci naszywek docenią klienci, pracownicy i każda inna osoba obdarowana firmowym upominkiem.